Sortida AEP a Serra del Catllaràs

Diumenge 17 de juny 2018, vam fer una excursió per la zona de Catllaràs.

L’Autobus ens deixa a mig el poble de la Nou de Bergada, puntualment a les deu del matí. Vint Aeperus , entre ells , components de cinc equips de l’Oncotrail, ens disposem a fer una ruta per un zona molt coneguda per la exigent cursa Trail del Catllaràs.

Sortim del poble amb el Ninyo com a guia i les noies del Wam Team marcant el ritme de la travessa , agafem un sender de forta pujada que sense descans ens portaria al coll de la Plana, seguidament tram de baixada i arribarem al Refugi de Roc de la Clusa, parada i queixalada de mig mati, reprenem la caminada en direcció al Roc de Catllaràs, veiem unes parets on els escaladors estan a la seva salsa, passem una planassa plena de pilons de llenya.

Anàvem tresquejant pel capdamunt d’un prat i d’un grupet de gent que hi pasturava ens ve a trobar una noia que ens explica que estan fen una sortida d’observació del Gall Fer, també ens va aconsellar com havíem de comportar-nos per la muntanya… curiosa noia, tu..

Més endavant i ja passades les dues del migdia fem parada tècnica per dinar.

Ens posem en marxa , però en sentit equivocat i agafem la pista que va al refugi Ardericó, allà l’utilitzem com a oficina de turisme , el guarda molt amablement ens explica el camí correcte a seguir, desfem les passes de forta pujada fins on havíem dinat.

El Ninyo ens convenç que hem recular per comprovar les fantàstiques vistes del mirador de Roc de Lluna on podem contemplar d’esquerre a dreta, el Pedraforca, Bagà, Coll de Pal, Serra de Montgrony… , a sota, veiem la Pobla de Lillet, poble que posarà punt i final a la sortida d’avui, així doncs, es de visita obligatòria el mirador.

Tot els caminants posem rumb de baixada i el primer que trobem és el Xalet del Catllaràs, un refugi construït per Antoni Gaudi a principis del segle XIX .

Amb ganes de fer una sortida un xic més canyera ,les noies del Wam Team i un servidor comencem a córrer camí avall per anar a fer una volteta de uns quatre quilometres mès .. entreno d’Onco improvitzat, mentres la resta baixava tot xino xano per un corriol que portava directe a la Pobla de Lillet a fer una merescuda clara.

A un quart de sis pujàvem al bus direcció a casa, com sempre contents de disfrutar les sortides anuals de bus. Ens queda agraïr als logistes que han fet possible la fantàstica sortida, Karlus i Ninyo .

A reveure i fins la propera sortida

Lluís Payet i Tulla

IMG-20180617-WA0045

Aquí teniu l’enllaç per veure més fotos de la sortida.

Fins a la propera sortida !!!!